|

Vadītājiem jāprot atzīt savas kļūdas

Viena no īpašībām, kas piemīt veiksmīgiem uzņēmumu vadītājiem un līderiem, ir prasme atzīt savas kļūdas. Vadītājam jāprot mācīties no kļūmēm, izmantot tās uzņēmuma attīstībai, sarunā ar interneta ziņu vietni Entrepreneur.com norāda publicists Gajs Vinčs. Viņš uzsver, ka kompānija, kuras vadītājs spēj atzīt savas kļūdas, kļūst stiprāka, bet tās darbinieki labāk izprot situāciju uzņēmumā un ir gatavi strādāt produktīvāk. G. Vinčs norāda uz pieciem aspektiem, kas vienmēr būtu jāpatur prātā vadītājam.

1. Uzņemieties atbildību
Kā līderis un vadītājs tieši jūs esat atbildīgs par to, kas notiek jūsu kompānijā. Tas nozīmē, ka jūsu pienākums ir uzņemties atbildību gan par kādu problēmu, gan tās risinājumu. “Nekad nemēģiniet aizbildināties, ka jums nav nekāda sakara ar kādu kļūdu, tas neveicinās uzticības veidošanos pret jums kā pret līderi,” skaidro G. Vinčs. Vadītāja pienākums ir arī uzslavēt tos darbiniekus, kuri nebaidās uzņemties atbildību par kļūmēm, kuras pieļāvuši. Izrādot cieņu viņiem, atbalstot viņus, priekšnieks radīs kompānijā nepieciešamo kultūru – darbinieki nebaidīsies atzīt, ka ir kļūdījušies. “Atbildības uzņemšanās brīžos, kad kompānijā kaut kas notiek ne gluži tā, kā vajadzētu, ir viens no faktoriem, kas veicina uzņēmuma attīstību,” ir pārliecināts G. Vinčs.

2. Esiet patiess
Vadītājam ir jāiegaumē, ka darbinieki cieši seko līdzi viņa uzvedībai – arī tad, kad priekšnieks atvainojas par pieļauto kļūdu. Tādēļ šī atzīšanās nedrīkst būt samākslota, darbiniekiem nedrīkst rasties iespaids, ka vadītājs atbildību uzņemas tikai tādēļ, ka viņam tas ir jādara, bet sirds dziļumos kļūmē vaino savus padotos, norāda Vašingtona universitātes profesors Kurts Dērkss. “Izturieties dabiski un nepiespiesti, darbiniekiem jājūt, ka viss jūsu sacītais nāk no sirds,” viņš uzsver.

3. Nodemonstrējiet, ka ir gūta mācība
Pareiza kļūdas atzīšana nozīmē, ka vadītājs izskaidro, kas un kāpēc ir noticis. Sākot sarunu ar darbiniekiem, jums vajadzētu paskaidrot, kādēļ tika pieņemts kļūdainais lēmums, kādi argumenti un loģika kalpojuši tam par labu. Nākamais solis – izskaidrot, kādēļ šis lēmums izrādījies nepareizs, kāda bijusi tā jaunā informācija, kas ļāvusi to atklāt, un kā šo informāciju izmantot nākotnē. G. Vinčs uzsver – kamēr šie secinājumi nav izdarīti, vēl nav pienācis laiks kļūdas atklātai atzīšanai. “Jums jāsavāc pietiekami daudz informācijas, lai spētu darbiniekiem izskaidrot, kā bija jārīkojas pareizi,” uzsver eksperts. Viņš norāda, ka pareizos secinājumus iespējams izdarīt no jebkuras kļūdas, lai cik maza tā arī būtu bijusi, un vadītāja uzdevums ir panākt, lai arī darbinieki saprastu, kādēļ tā tikusi pieļauta.

4. Rīkojieties aktīvi
Runāšana vien nedos vajadzīgo rezultātu, nepieciešams rīkoties. Runājot par to, kas darāms, lai novērstu kļūdas nākotnē, vadītājam jau būtu jāmin kādas konkrētas rīcības piemērs. “Jo detalizētāks un specifiskāks tas būs, jo labāk,” ir pārliecināts K. Dērkss. Runa var būt, piemēram, par jaunu sistēmu uzņēmuma iekšējā komunikācijā, par atšķirīgu pieeju jauna produkta attīstībā. “Spēja izskaidrot, kā tiks izlabots tas, kas izdarīts nepareizi, un atbildības uzņemšanās, stiprinās jūsu pozīcijas,” viņam piekrīt G. Vinčs.

5. Atcerieties par darbiniekiem
Runājot par pieļautajām kļūdām, vadītājs nedrīkst aizmirst arī par tiem darbiniekiem, kuriem nācies ciest šo kļūdu dēļ. “Izrādiet iejūtību, ja kāds darbinieks ieguldījis daudz darba un laika projektā, kas šīs kļūdas dēļ ir izgāzies,” norāda G. Vinčs.

Pilna raksta versija šeit.

LASI VISUS ĀRZEMJU PRESES RAKSTUS

Novērtē:
Loading ... Loading ...

5 komentāri par “Vadītājiem jāprot atzīt savas kļūdas”

  1. Caks says:

    Jārīkojas aktīvi.

  2. vivus says:

    Pilnīgi piekrītu!

  3. :( says:

    Strādāju savā amatā jau 13. gadu, neesmu vēl saticis Vadītāju kuram deguns nav pa mākoņiem un nesaprot ka laiž lažas kā mazs puika

  4. Ginters says:

    Noderīgi padomi tiem, kas tikai skolā mācījušies un nav guvuši savu pieredzi.

  5. smscredit says:

    Dari, ko darītams apdomā galu. Šādi padomu devēji nez paši ir dzīvē, ko darījuši bez grāmatu lasīšanas ?

Izsaki viedokli