|

Saudzīgi izmantojot dabas doto, turpina iesākto ceļu

Pirms diviem gadiem pirmo reizi Latvijas tirgū parādījās pašmāju zīmola WildGood ķemmes – no īsta koka, ar mežacūkas sariem. Ķemmes kļuvušas pieprasītas gan pie mums, gan ārvalstīs, tāpēc vaicājām zīmola izveidotājiem, SIA DabaLaba īpašniekiem Reinim un Loretai Pižikiem, kā veicies šajā laikā.

Vai WildGood biznesa plāns pēdējo divu gadu laikā realizējies, kā iecerēts, vai dzīve tomēr ieviesusi savas korekcijas?

Daudz kas ir noticis pavisam savādāk nekā bija plānots, bet kopumā viss notiek tikai uz labu. Patiesībā tikai tagad esam tā labi atspērušies un varam jau šo to ieplānot un paredzēt. Esam daudz strādājuši, lai realizētu savu misiju – no dabas saudzīgi dot cilvēka skaistumam un labai pašsajūtai. Lepojamies, ka vismaz par 99% esam pietuvojušies sākotnējam plānam – izmantot visu, kas reiz jau radīts, lai nebūtu atlikumu. Jau nākamajā ziemā WildGood būs jaunumi, kas to apliecinās taustāmā veidā.

Kā paplašinājies produktu klāsts?

Produktu dažādība ir ievērojami paplašinājusies – pašlaik WildGood ir sieviešu, vīriešu, bērnu ķemmju kolekcijas, izstrādes posmā ir ķemmītes dzīvniekiem – suņiem un, iespējams, arī kaķiem.

Vai WildGood ķemmes tagad pazīst arī ārpus Latvijas robežām?

Eksporta tirgus apgūstam pamazām, pārsvarā pārdodam produktus pa tiešo pircējiem visā pasaulē. Mūsu produkta svars un izmēri ļauj tos viegli nosūtīt tieši klientam ikvienā vietā pasaulē. Savukārt trīs valstīs – Spānijā, Beļģijā un Austrālijā – mūsu gatavotās ķemmes var iegādāties arī uz vietas atsevišķos veikalos.

Līdz šim lielākā līdzšinējā problēma vai sarežģījums.

Krīzes menedžments uzņēmuma sākumposmā – kad viss jādara vienlaicīgi – mārketings, ražošana, finanses, produktu izstrāde, pārdošana. Tas atrisinās ar laiku, pašlaik jau varam plānot, strukturēt savu darbību, daudzas jomas jau strādā kā labi noregulēts pulksteņa mehānisms. Sakārtotība un izpratne par biznesā notiekošajiem procesiem nāk ar laiku.

Līdz šim lielākā veiksme vai gandarījums.

Vislielākais gandarījums ir klientu atzinība – kad cilvēki atgriežas, iegādājas ķemmi dāvanai labākajai draudzenei, māsai, mammai. Kad izvēlas iegravēt ko mīļu un priecīgu un jūtam, ka tā būs sirsnīga, mīļa dāvaniņa ar domu par cilvēka labo izskatu, pašsajūtu un dabu mums apkārt. Papildu stimuls darboties ir arī labais vērtējums no malas – atzinība projektu konkursos, aicinājumi uzstāties ar savu stāstu citu cilvēku priekšā.

Galvenās atziņas, kas gūtas, darbojoties savā biznesā:

• Svarīgākais ir sistemātiska darbība katru dienu – plāns un stingra tā ievērošana. Ja nepieciešams, plāns maināms tikai ikdienas sīkumos, nevis lielajās lietās.

• Ilgtspējība, dabīgums un personiskums ir pašlaik svarīgākie biznesa attīstības kritēriji visā pasaulē. Mums tie ir pirmajā vietā.

LASI VISUS POZITĪVOS STĀSTUS

Novērtē:
Loading ... Loading ...

Izsaki viedokli