|

Izveido sociālo tirdzniecības vietni

Ideja izveidot interneta vietni, kur satikties pārdevējam ar pircēju, Laurai Sveilei prātā rosījās jau pirms gadiem sešiem. Šodien gan tas nav īpašs jaunums, taču no savas ieceres Laura nav atkāpusies un radījusi portālu Perons.lv. Viņa atzīst – konkurentu netrūkst, bet tas nebaida, jo motivē darboties atšķirīgāk un domāt par arvien jaunām „odziņām”.

Ar biznesa vidi Laura ir saistīta kopš mazotnes. Viņas tēvam pieder transporta loģistikas uzņēmums, kurā Laura piepalīdz joprojām. Biznesa zinību vietā viņa tomēr izvēlējās studēt starptautisko tūrismu. Pirms sešiem gadiem Laura izveidoja savu pirmo uzņēmumu – stilīgu apģērbu un aksesuāru veikalu Pink Room. Krīzes dēļ veikalu nācās slēgt, taču tas, pārstrukturēts internetveikala formātā, turpina darboties joprojām. Līdztekus Laurai nedeva mieru ideja par tādas vietnes izveidi, kur virtuāli satiktos preces pārdevējs un tās pircējs, abām pusēm būtu iespēja komunicēt, un galarezultātā notiktu abpusēji izdevīgi darījumi.

„Sarunas ar programmētāju tika uzsāktas 2010.gada nogalē. Programmēšana ilga vairāk nekā gadu. Lapu programmējām no nulles. Zīmēju uz lapām savas domas un skices un rādīju tās lapas dizainerei. Tapa pirmā dizaina versija, taču tā nebija ne tuvu tam, ko mēs redzam šodien. Pašlaik portāla dizains veidots pēc jaunākajām webdizaina tendencēm, kurām arī turpmāk sekosim līdzi,” stāsta Laura. Pirmais testa variants tika reģistrēts 2012. gada februāra sākumā, bet pēc tam tika veikta kardināla portāla „pārbūve”.

Divu portāla izstrādes gadu laikā tā tapšanā tika ieguldīti pašu līdzekļi. Laura saka: „Apsveram domu izstrādāt biznesa plānu un iesaistīties kādās biznesa atbalsta programmās, lai piesaistītu līdzekļus mārketingam vietējā tirgū, kā arī pieļaujam domu par iziešanu starptautiskajā tirgū.”

Lūgta raksturot savu projektu, Laura atbild: „Veidojot Perons.lv, galvenais mērķis bija radīt portālu ar konkurētspējīgu, mūsdienīgu dizainu un kvalitāti, kurā gan pircējam, gan pārdevējam ir patīkami, ērti un lietderīgi uzturēties. Esam centušies apvienot tās jomas, ko atsevišķi piedāvā citi līdzīgi portāli. Mums ir gan pašu radīti izstrādājumi, gan lietotu preču tirdzniecība, plus piedāvājam atsevišķu pakalpojumu sadaļu tieši pakalpojumu sniedzējiem. Arī populārākie sociālie tīkli ir drīzāk sadarbības partneri, jo reģistrācijai lietotājs var izmantot šo tīklu „pases”. Turklāt sociālie tīkli mums ir kā papildu vietnes, kur pulcēt interesentus un informēt par savām aktualitātēm,” spriež Laura.

Perons.lv ir sociālā tirdzniecības platforma, kur lietotāji veido savu profilu un savu personalizētu veikalu. Šī ir vieta, kur pirkt, pārdot un tirgoties ar visdažādākajām precēm vai pakalpojumiem, kā arī popularizēt sevi, savu radošo talantu un pārdot paša radītos produktus. Turklāt viens lietotājs var izveidot vienu preču un vienu pakalpojumu veikalu. Laura paskaidro: „Piemēram, ja es esmu šuvēja, varu izveidot savu preču veikaliņu, kurā pārdodu savas šūtās kleitas, bet otrā – pakalpojumu veikaliņā – piedāvāju savus šuvējas pakalpojumus. Pateicoties šim dalījumam, ērtāk sameklēt sev nepieciešamo preci vai pakalpojumu.”

Tiek piedāvātas arī plašas socializēšanās iespējas – veikalu īpašniekiem un pircējiem iespējams savstarpēji komunicēt, rakstīt vēstules, sekot viens otram u.tml. Pārdevējiem pieejams arī atsevišķs Runā bloks, kur veikt ierakstus par savām aktualitātēm un jaunumiem. Tiek piedāvāts arī preču un pakalpojumu filtrs.

Portāla „trumpis”, kā uzsver tā veidotāja, ir bezmaksas iespējas: „Pārdevējiem par veikala izveidošanu un preču/pakalpojumu ievietošanu nekas nav jāmaksā. Nav jāmaksā arī komisijas vai starpniecības maksas par preces pārdošanu u.tml. Mēs vēlamies pasniegt šo vietni pārdevējiem un pircējiem draudzīgu un brīvi pieejamu.” Laura norāda, ka pagaidām šis pilnīgi noteikti vēl nav peļņas projekts, tā mērķis vērsts uz arvien lielākas atpazīstamības veidošanu. Savukārt pēc tam portālā tiks ieviesti atsevišķi maksas pakalpojumi, ko varēs izmantot pēc brīvas izvēles.

Lai veicinātu atpazīstamību un piesaistītu arvien plašāku lietotāju loku, tiek izmantoti sociālie tīkli, kuru vietnēs tiek veidotas kampaņas, dažādi konkursi u.tml. „Esam piesaistījuši Google AdWords un patlaban apkopojam portāla apmeklējuma statistiku. Ar daudziem pārdevējiem esmu tikusies arī dzīvē, piemēram, apmeklējam Kalnciema kvartāla tirdziņus un iepazīstinām ar sevi. Tiešā komunikācija ir daudz efektīvāka,” pieredzē dalās Laura.

Vaicāta, cik viegli vai grūti izveidot šādu portālu jau tā piesātinātajā virtuālajā pasaulē, Laura saka: „Izveidot biznesu virtuālās tirdzniecības vidē nav viegli. Ja kāds domā, ka pietiek tikai ar portāla izveidošanu un otrajā dienā apmeklētāji nāks straumēm, tad viņš maldās. Svarīgi ir uzķert īsto vilni un izveidot pozitīvu portāla auru. Kā īpašniece esmu atbildīga gan pārdevēju, gan pircēju priekšā, jo man ir jāizprot un jārūpējas par abu pušu interesēm.”

Nobeigumā Laura iesaka portālu apmeklēt arī vīriešiem, jo vietne nav paredzēta tikai sieviešu auditorijai. Pašreizējā statistika gan liecina, ka 80% apmeklētāju ir sievietes vecumā no 16 – 70 gadiem. „Modes mīļotāji šo vietni var izmantot, lai atrastu vintage pērles, pārdotu savus lietotos un morāli novecojošos apģērbu gabalus, gan arī kā profesionālu platformu, lai prezentētu savu jaunāko apģērbu vai aksesuāru kolekciju,” aicina Laura.

Svarīgākās atziņas, kas gūtas, darbojoties savā biznesā:

• Ja tev ir kāda ideja, kas ilgāku laiku neliek mieru, un ir sajūta, ka tā var izdoties, ieguldi tās realizācijā visu savu brīvo laiku. Darba augļi būs noteikti.

• Ja vēlies darboties produktu jomā, ko līdz šim labi nepārzini, bet gribi sasniegt kvalitatīvus un augstus rezultātus, izstrādājot šo produktu, jāiegulda ļoti liels darbs. Dažkārt pat mazākie sīkumi rada lielas izmaiņas kopējā produkta tēlā, tas ir tāpat kā pavāram izvēlēties ēdienam pievienot īstās garšvielas. Ja manu pagatavoto produktu atzinīgi novērtē sveši cilvēki, tas ir liels gandarījums un dzinējspēks to visu turpināt.

• Ļoti grūti sameklēt tiešām labus un atbildīgus darbiniekus. Darba meklētājiem tas varbūt šķitīs jocīgi, bet uzņēmēji manus vārdus sapratīs.

LASI VISUS POZITĪVOS STĀSTUS

Novērtē:
Loading ... Loading ...

1 komentārs par “Izveido sociālo tirdzniecības vietni”

  1. Svarīgākās atziņas, kas gūtas, darbojoties savā biznes

Izsaki viedokli