|

Biznesa inkubatora izveide pamudina veidot savu uzņēmumu

Biznesa inkubatoru (BI) izveide reģionos daudziem ir laba motivācija sava biznesa uzsākšanai. Arī Ineta Zariņa par savu biznesu jau prātoja ilgāku laiku, līdz Cēsīs, kur viņa dzīvo, tika izveidots BI Magnus. Ineta saprata, ka ir pienācis īstais brīdis rīkoties. Kopš 2010. gada septembra viņa ir SIA Ulta īpašniece un nodarbojas ar stila konsultāciju sniegšanu.

Ineta ir diplomēta stiliste. Viņas ceļš šai profesijā sākās jau 90. gadu sākumā, kad pie mums parādījās līdz tam nezināms termins „imidžs”. Ineta stāsta: „Vispirms darbojos kā krāsu, stila konsultante un make-up speciāliste ASV kompānijā Beauty for All Seasons. Sekmīgie rezultāti kosmētikas konsultantu tīkla veidošanā Latvijā un Baltijā deva iespēju regulāri piedalīties Beauty for All Seasons apmācību programmās ASV. Vēlējos paaugstināt savu profesionalitāti un uzsāku mācības vācu stila skolas Art of Style Rīgas filiālē. Savukārt pērn pabeidzu Konstantīna Bogomolova imidža skolu.”

Pēdējos gados Ineta lielāko sava laika daļu veltīja ģimenei, vadīja atsevišķus kursus stila jomā un nedaudz strādāja ar privātiem klientiem. „Kad Cēsīs izveidojās Magnus, sapratu, ka tā ir arī mana iespēja kaut ko mainīt līdzšinējā dzīves ritmā. Iedrošināja fakts, ka es kā jaunā uzņēmēja nebūšu viena ar savu ideju, bet man līdzās būs gudri un profesionāli padomdevēji un viss nepieciešamais atbalsts,” saka Ineta.

Saprotams, ka Inetas biznesa ideja bija saistīta ar stila konsultācijām un pakalpojumiem. Pie savas ieceres īstenošanas Ineta ķērās ar lielu sparu un gluži „kā pēc grāmatas” apzinīgi pildīja visus topošā uzņēmēja uzdevumus. Tika rakstīts kārtīgs biznesa plāns, pētīts esošais tirgus, anketēti potenciālie klienti. 2010. gada septembrī Ineta reģistrēja savu uzņēmumu SIA Ulta. Sākotnēji gan doma esot bijusi reģistrēties kā individuālajam komersantam, jo Ineta savā biznesā darbojas viena pati, taču pieredzējusi grāmatvede iedrošinājusi izvēlēties SIA formu.

Inetas uzņēmums piedāvā individuālos stila pakalpojumus, kas ietver dažādas konsultācijas par krāsām, piemērotāko krāsu paleti, figūras tipu, arī iepirkšanos kopā ar stilistu un garderobes „revidēšanu”. Otra pakalpojumu grupa ir meistarklases plašākam interesentu lokam par konkrētām stila tēmām (make-up, aksesuāri u.c.). Ineta piedāvā arī apmeklēt stila kursus – kopā deviņas nodarbības par visu, kas saistīts ar sava stila izveidi.

Jautāta, kā Inetas pakalpojumi atšķiras no citiem līdzīgiem, viņa atbild: „Es neveidoju cilvēka tēlu, balstoties tikai uz viņa ķermeņa faktūru (figūras tips, ādas un acu krāsa, mati utt.), bet atbilstoši cilvēka iekšējai būtībai, personībai. Mans uzdevums ir ne tikai radīt pievilcīgu vizuālo tēlu, bet sniegt arī psiholoģisku komfortu. Ne velti par uzņēmuma saukli jeb moto esmu izvēlējusies Tu izskaties labi, Tu jūties labi!.”

Ineta priecājas, ka, iestājoties BI, viņai nebija jāmeklē atsevišķas biroja telpas. Savukārt kursu un meistarklašu rīkošanai viņa var izmantot BI semināru zāli. Lielākoties Ineta strādā viena pati, taču izveidojusies arī sadarbība ar profesionālu fotogrāfu un frizieri. Jaunam stilam nepieciešama jauna frizūra, bet, kad veiktas stila pārvērtības, klienti nereti vēlas tās iemūžināt kvalitatīvā fotoattēlā.

Lai arī Ineta strādā ar jebkuras vecuma grupas cilvēkiem, lielāko klientu loku veido sievietes vecumā no 30 līdz 45 gadiem. „Esmu novērojusi, ka klienti bieži vien, atnākot pie manis, paši vēl nespēj noformulēt savas vajadzības. Piemēram, sievieti neapmierina pašas koptēls un viņa uzskata, ka ir jāmaina matu sakārtojums. Bet, sākot kopīgi strādāt, mēs saprotam, ka klientes lielākā problēma tomēr nav viņas frizūra, bet gan apģērba izvēle, kas ir neatbilstoša viņas auguma tipam, vecumam un dzīvesstilam,” pieredzē dalās Ineta.

Viņa arī priecājas, ka salīdzinoši īsā laikā izdevies iemantot klientu uzticamību un Inetas pakalpojumi jau kļuvuši zināmi Cēsīs un ārpus tām. Pozitīvas atsauksmes saņemtas arī no rīdziniekiem. Jaunā uzņēmēja domā, ka visa pamatā ir „aktīva rosīšanās jau no pašas pirmās dienas”. Ineta gan atzīst, ka līdz šim pietrūcis laika pamatīgāk pievērsties mārketinga jomai, – lielākais līdzšinējais veikums ir izveidotā mājas lapa www.parstilu.lv. Tai pat laikā „dažādi piedāvājumi mani paši atrod, un esmu priecīga tiem atsaukties”. Jāpiebilst, ka Ineta ir visai čakla rakstītāja un savus rakstus publicējusi gan internetā (piemēram, portālā Calis.lv), gan drukātajā presē. Arī tas sekmējis viņas vārda atpazīstamību, un internetā atrodama ne viena vien laba atsauksme par Inetu un viņas veikumu.

Ineta ir pārliecināta, ka labam profesionālim allaž jābūt zinošam par jaunākajām norisēm savā jomā, tāpēc viņa regulāri seko līdzi visiem jaunumiem. Viņa arī labprāt izmanto sociālos tīklus, ko uzskata par efektīvu informācijas izplatīšanas un ieguves veidu.

Domājot par nākotni, viņa saka: „Šo biznesu uzsākot, mans primārais mērķis nebija izveidot veiksmīgu karjeru. Es vēlos, lai mani klienti ir apmierināti un lai varu darboties jomā, kas man pašai sagādā prieku.”

Ko Ineta šajā pavasarī ieteiktu Nekrize.lv lasītājiem? Viņas atbilde ir lakoniska: „Uzzinot jaunākās modes tendences, nevis akli sekot tām, bet paņemt priekš sevis tikai noderīgāko un atbilstošāko.”

LASI VISUS POZITĪVOS STĀSTUS

Novērtē:
Loading ... Loading ...

Izsaki viedokli